Liina Sumera õppis Heino Elleri nimelises Tartu muusikakoolis klaverit ja flööti, hiljem ka pop-jazz laulu. Huvi kompositsiooni vastu tekkis tal juba varajases teismeeas, kus ta nii mõnigi kord pilli harjutamise asemel muusikat lõi. Sumera on õppinud Eesti muusika- ja teatriakadeemias helirežiid Siim Mäesalu juhendamisel ja kompositsiooni Helena Tulve ning Margo Kõlari käe all. Veel on ta täiendanud end Sibeliuse akadeemias elektronmuusika kompositsiooni (Alejandro Olarte), filmimuusika (Päivi Takala) ja videomängude muusika suunal (Sandra Mahlamäki). Sumera on kirjutanud muusikat kammerkoosseisudele, orkestrile ja elektroonikale. 2012. aastal pälvis ta preemia Soundtrack Cologne nimelisel rahvusvahelisel konkursil Felix Könnerti animatsiooni “Apollo” muusika ja helindamise eest. 2013. aastast on ta ka aktiivselt kirjutanud filmi- ja teatrimuusikat: “20000 ljööd vee all” (2013, lav Vahur Keller, Eesti Noorsooteater), “Väike prints Hamlet” (2014, lav Erki Aule, Rahvusooper Estonia), “Supilinna salaselts” (2015, rež Margus Paju, NAFTA), “Linnud” (2017, lav Vahur Keller, ENT), “Maasikaõgijad” (2018, rež Mattias Mälk, Eesti Joonisfilm), “Talvelugu” (2018, rež Meelis Arulepp, Sean Mullen, A Film), “Apteeker Melchior” I, II, III (2021–2022, rež Elmo Nüganen, Taska Film) jpt. Sumera pälvis 2019. aastal teatriauhinna parima originaalloomingu eest lavastustele “Gulliveri reisid” (lav Taavi Tõnisson, ENT) ja “Vari” (lav Leino Rei, ENT). Tema elektroakustiline teos 16 kõlarile “Conatus” pälvis 2019. aastal LHV Au-tasu eripreemia – teose tellimuse EMPile. Sama teos saavutas rahvusvahelisel heliloojate rostrumil Budapestis 2018. aastal noorte kategoorias III koha.