Jānis Petraškevičs (s 1978) õppis kompositsiooni Pēteris Plakidise käe all Jāzeps Vītolsi nim Läti muusikaakadeemias (1996–2003), Sven-David Sandströmi klassis Stockholmi kuninglikus muusikakõrgkoolis (1998–1999) ning seejärel Göteborgi ülikoolis aspirantuuris Ole Lützow-Holmi juures (2004–2007). Ta on osalenud ka paljudel meistrikursustel (sh Boguslaw Schaeffer, Brian Ferneyhough, Fausto Romitelli, Luca Francesconi, Chaya Czernowin, Steven Kazuo Takasugi, Richard Barrett). 2014. aastal kaitses ta Läti muusikaakadeemias muusikateaduse erialal doktoritöö Stockhauseni, Boulezi, Ferneyhough’, Carteri ja Ligeti spetsiifilisest mitmemõõtmelisusest muusikas.
Petraškevičs on pälvinud mitmeid auhindu ja toetusi, sh Carl Larssoni stipendium (2006), Civitella Ranieri fondi stipendium (2013–2014) ja Läti suure muusikaauhinna aasta parima uudisteose eest (“Darkroom”, 2014; 2023. aastal oli tema klarnetikontsert “Long Walks” sama auhinna nominent). Tema muusikat on esitatud Austrias, Aserbaidžaanis, Belgias, Kanadas, Prantsusmaal, Saksamaal, Itaalias, Jaapanis, Lätis, Leedus, Hollandis, Poolas, Rootsis, Šveitsis ja Ühendkuningriigis, sh sellistel festivalidel nagu Veneetsia biennaal (2008), ISCM World Music Days (2008, Vilnius), “Varssavi sügis” (2013), “Archipel” (2015), “Ultraschall Berlin” (2015), Donaueschingeni muusikapäevad (2018) ning kontserdisarjas “Musica Viva” Münchenis (2012). Ta on saanud tellimusi olulistelt nüüdismuusikainstitutsioonidelt: Ensemble InterContemporain’ile valmis “trop proche/trop loin” (2001); Ensemble Moderni tellimusel “Darkroom” (2011); Ensemble Moderni ja Wigmore Halli tellimusel keelpillioktett “gefährlich dünn” (2014); 2018. aasta Donaueschingeni muusikapäevade lõppkontserdi tarvis on kirjutatud orkestrioopus “Dead Wind”. Ta on teinud koostööd selliste muusikute ja kollektiividega, nagu Ryoko Aoki, Irvine Arditti, Robert Fleitz, Guntars Freibergs, Anna Gāgane, Yoshiko Hannya, Clemens Heili, Guntis Kuzma, Monika Mattiesen, Kaspars Putniņš, Carol Robinson, Normunds Šnē, Anu Tali, Takashi Yamane, Michael Wendeberg, der/gelbe/klang, Ensemble Ictus, ensemble-no, Ensemble SurPlus, Ensemble 32, Ex Novo Ensemble, Göteborgi sümfooniaorkester, Nieuw Ensemble, Nouvel Ensemble Moderne, Pohjanmaa kammerorkester, Phidias-trio, Quadra, Sinfonietta Rīga, Läti Raadio koor ja Läti rahvuslik sümfooniaorkester. Tema artiklid on ilmunud ajakirjades Mūzikas Saule ja Rīgas Laiks. Petraškevičs õpetab alates 2011. aastast Läti muusikaakadeemias kaasaja muusikat ja on 2017. aastast kompositsiooni vanemõppejõud.
Foto: Jānis Bērziņš