
Monika Mattiesen on heliloojana keskendunud elektroakustiliste kõlamaailmade loomisele ja flöödimängijana kaasaegse muusika interpreteerimisele. Mattiesen õppis flööti Tallinna muusikakeskkoolis Elmar Peäske klassis ja Tallinna riiklikus konservatooriumis Jaan Õuna juhendamisel. Magistrikraadi omandas ta Läti muusikaakadeemias Vilnis Strautiņši käe all. Ta on täiendanud end flöödi alal Rootsi kuninglikus muusikaakadeemias professor Lennart Ehrenloodi juures. 1992–1997 töötas ta ERSOs. Alates 1998. aastast on ta tegutsenud vabakutselise flöödimängijana, keskendudes eelkõige kaasaegsele muusikale. 2004. aastal resideeris ta IRCAMis, valmistades ette Philippe Manoury, Pierre Jodlowski, Kaija Saariaho ja Ivan Fedele helitööde ettekandeid. Monika Mattiesen on esinenud paljudes Euroopa riikides, samuti USAs ja Kolumbias, mänginud solistina selliste kollektiivide ees, nagu ERSO, Eesti Festivaliorkester, Ensemble Resonanz, Athelas Sinfonietta, ensemble mosaik (Berliin), Vocalsolisten Stuttgart, Klangforum Wien, Tallinna Kammerorkester, Vanemuise sümfooniaorkester, Vantaa sümfooniaorkester, Pärnu Linnaorkester, NYYD Ensemble, kammerorkester Kyiv Soloists, dirigentideks Risto Joost, Erki Pehk, Paavo Järvi, Tõnu Kaljuste, Enno Poppe jt. Ta on toonud esiettekandele Jüri Reinvere, Chikako Morishita, Oxana Omelchuki, Tõnu Kõrvitsa, Helena Tulve, Mart Siimeri, Toivo Tulevi, Galina Grigorjeva, Liis Jürgensi, Tõnis Kaumanni, Elis Halliku, Margo Kõlari jt teoseid. 2005. aastal alustas ta kompositsiooni doktorantuuri Toivo Tulevi ja Helena Tulve juhendamisel. Ta on osalenud mitu korda helilooja ja flöödimängijana IRCAMi/Acanthesi meistrikursusel, Darmstadti suvekursustel ja Grazi Impuls-akadeemias. 2015/2016 õpetas ta Tartu ülikoolis külalisprofessorina kaasaegse muusika ajalugu. Tema teoseid on esitanud ansambel Musikfabrik, Donatienne Michel Dancac, Iris Oja, Leonora Palu, Tallinna Kammerorkester, Athelas Sinfonietta (Kopenhaagen), Eesti Filharmoonia Kammerkoori meeskvartett, Valgevene Raadio ja Televisiooni sümfooniaorkester jpt. Alates 2005. aastast on ta rahvusvahelise nüüdismuusika festivali “AFEKT” kunstiline juht. Mattiesen pälvis 2008. aastal Eesti Kultuurkapitali auhinna oma ooperi “DMeeter” eest, 2014/2015. aastal oli ta Eesti Kultuurkapitali “Ela ja sära” stipendiaat. Alates 2022 aastast seob Monika Mattiesenit koostöö pianist Michael Wendebergiga. Duo on toonud maailmaesiettekandele spetsiaalselt neile kirjutatud teoseid heliloojatelt Jānis Petraškevičs, Ville Raasakka, Jarkko Hartikainen jt. Duo kavade keskmes on tihti Pierre Boulezi looming.